En del av den sista lediga dagen


Imorgon ska jag till jobbet. Jobbet! Det känns faktiskt overkligt. Men det blir en ganska kort dag pga inskolning av lilleman.


De kör 3 dagars inskolning på fritids för alla som börjar 6-årsklass och inte har ledigt fram till skolstarten. 

Inskolningen börjar imorgon, idag blev det en cykeltur med grannkompisar.


Paus vid ett café.


Och sedan hämta lite badkläder och cykla tillbaka ner till bryggan.


Några glada, badande bad finns inte på bild eftersom de inte fanns på bryggan. Eller i vattnet. Utan hemma vid TV-spelet i källaren. Fast inte badandes. Men förhoppningsvis glada.

Nåja, jag kan bada själv idag igen. Och göra ett blött märke som ser ut som att jag har getingmidjan och stort dekolletage.


Och en stor, konstigt formad badklädsel?

Solen skiner här idag och jag har hunnit tvätta, diska, dammsuga. Nu ska jag leta efter min jobbdator, samla ihop lite handdukar som hänger ute och vänta hem maken.

Kom igen nu augusti, ge oss varma dagar och sköna bad – semester eller ej.

Kommentera

