Vad som väntar 

Här ska jag sova på måndag natt:


Blåhammarens fjällstation! 

Med min kompis T ska jag vandra i två dagar i Jämtland, innan vi njuter av en dag i Åre och sedan sover på ett tåg. Vilket äventyr! 

Jag kan inget om fjäll eller vandring, jag kan inte orientera och har ingen aning om vad jag ska packa. Men det ska bli kul. 

Och jodå, lite koll har vi ändå, T och jag. Vi ska gå en uppmärkt led och sova på stationen som mot kostnad erbjuder både lakan, bastu, dusch och tre rätters middag. Vi ska således inte släpa på varken tält, sovsäck eller en massa mat. 

En anledning till denna resa, sprungen ur min längtan efter vida vidder och fjällen i sommarskrud, är fantastiska foton i bloggen som jag tipsat om förut: Träningsglädje.

Så, nästa vecka hoppas jag kunna ge er mina alldeles egna bilder från det storslagna landskapet. Men här kommer ett frestande foto av Sara Rönne.


Kommentera

