Lopp som väntar, i nya skor

Se så mjuk och fin sula, visst kommer jag väl studsa runt milloppet imorgon, om än inte i Boston? Eller kanske i alla fall flyta fram på asfalten. I wish.

Jag har provat dessa på en 5 km-runda och fick inte ont någonstans, jag kände mig ganska snabb. Sedan har de fått vila i ett par veckor för att kännas nya på loppet som jag ska springa. Det känns nämligen ofta snabbt med nya skor har jag märkt.

Skorna köptes i USA i vintras och det var så fiffigt att ett par extra skosnören följde med.

Om man byter till dem blir ju skorna riktigt diskreta och snygga (jag köpte INTE pjucken för färgerna).

Mina gamla skor har dock inte fått hål på ovansidan än (det händer annars alltid efter ett år) så nu vet jag inte om jag ska kassera dem eller ej. Dessa nya har fått vänta på torrt vårväder och rena vägar men jag behöver ju inte två par med samma användningsområde. Och de gamla är inte snygga nog att bli vardagsskor för promenader och transport till jobbet – vilket I-landsproblem.

One thought on “Lopp som väntar, i nya skor

  1. […] finns inget dåligt väder sägs det, men jo. För mina ljusa skor var det jäkligt dåligt väder […]

Kommentera

