En kväll i juni

Både svanar och änder träffade vi vid en promenad till stora badplatsen igår.



Storebror och jag gick en liten extra sväng och pausade på en klippa.


Vi hämtade energi inför dagen, för idag är det fotbollscup för honom, tränarutbildning för min man och en nästan två timmars resa till min syster för mig. Farmor kommer hit och tar hand om hus och hem, inklusive barn, då det vankas 50-årsfest hos min svåger.

Min man kommer till festen så fort han kan efter sin kurs, och stora A ska orka med ett kalas ikväll. Jag måste städa lite nu och bädda rent till den övernattande barnvakten.

Om några timmar blir det alltså en helt annan sorts kväll i juni. Med mycket folk, mat, dryck, musik och dans. Ombyte förnöjer.

Kommentera

