Rekord i nya brallor

Här står jag i solen och gläds åt nytt rekord på milen. Milen!

Jag sprang ut med en trevlig känsla och vädret var perfekt. Jag tyckte jag var ganska snabb och tänkte att jag bara måste kunna komma under en viss tid. Och kanske under en ännu snabbare? Jag vill dock inte kika på tiden medan jag springer. De sista 800 meterna hamnar jag alltid i att kuta fram och tillbaka på en raka och bara vänta på att appen ska säga 10 km. Det verkar inte spela någon roll hur jag ökar rundan innan vändning eller springer i konstiga krokar längts bort – det fattas alltid mer än en halv kilometer när jag kommer till det tänkta målet. Och för att slippa backar kör jag då lite fram och tillbaka. Trist, men det funkar.

Igår råkade jag trycka på mobilen på slutet så att något annat än distansen kom upp störst i displayen. Jag försöker att inte alls sakta ner när jag fipplar med sådant men visst hade det varit önskvärt att ladda på fullt mot det osynliga målet (ett synligt hade varit trevligt för spurten). Så, jag kommer fram till att jag utan att blinka hade kunnat kapa den sekund som la sig som .01 på min sluttid. Men sluttiden var ändå bra, personligt rekord med god marginal.

Även om skorna inte matchar mina vår- och sommarkläder.

Kommentera

