Proteinella

Jag hittade denna burk på en butikshylla i helgen. Här fanns mycket som fångade mitt intresse: namnet, chokladinnehållet, ”No added sugar”, en lagom stor burk till bra pris.

Ett lite nyttigare alternativ om man ändå vill äta sådant här. Och det vill man ju.

Och vad smakar det då?

Svingott! I alla fall för alla som gillar chokladkrämer och Nutella.

Här kan du läsa mer om detta pålägg eller godis, gjort av belgisk choklad och rostade hasselnötter med 20% protein och bara 3% socker.

Hmm, jag undrar bara hur och när jag ska äta krämen? Knappast gott på hårda proteinmackor fyllda med frön. Och formfranska bör inte ingå i min kost. Kanske bäst att köra med en sked direkt ur burken helt enkelt.

Kommentera

