En ny nivå :)

Efter flera måndagar med ömma händer, men än vad som borde vara nödvändigt, så har jag nu köpt ett par lindor till boxningen. Och de nya handskarna har ni kanske inte sett?

Jag erkänner att det kändes fånigt att ens tänka tanken på lindor till en början; tror jag att jag är ett proffs eller? Men ok, när man knappt kan slå de sista minuterna på passet för att det gör så ont i handen (höger, som jag slår hårdast med), då sa tränaren att lindor kan behövas. Såklart tog det ett par veckor innan jag kommit till en butik där det faktiskt fanns, men nu är ärendet avklarat. Och lindorna invigdes igår.

Jag fick en liten lektion i hur man gör (man slipper spån på dem, till skillnad från benlindor i stall) och väl på plats kändes de helt ok. Med handskar på under passet tänkte jag inte på lindorna men dagen efter kan jag konstatera att jag inte fick ont, varken i fingrarna när jag slog eller i handflatan nedanför tummen där man gärna blir öm efteråt. Ett bra inköp alltså. Även till en medelålders amatör.

Kommentera

