Veckans pass och nykomlingen zumba

Den senaste veckans träningspass:

Måndag: boxning

Tisdag: zumba

Torsdag: 6 km traillöpning

Fredag: tabata + core

Lördag: tennis

Söndag: löpning med backträning

Måndag: boxning

Tisdag: zumba

Det är nästan lite mycket nu! Men zumban, den är inte högintensiv för annat än koncentrationen. Hej och hå vad hon byter steg och viftar med armarna.

Jag har velat prova zumba i åratal så det är himla kul att chansen nu kommit vid mitt jobb, på ett 45 min lunchpass. När jag svalt skrattet som kom av nostaligtrippen när jag fick höra ord som step touch och dubbelsteg så gick det helt ok. Så här kan det se ut enligt Google.

Det är svårt att veta om man ska satsa på vanliga tighta kläder och försöka flexa några muskler i spegeln, eller köra på ett slappare dansmode. Tyvärr tycker jag nog att jag ser mer ut som en boxare än en naturlig latinodansare. Med reservation för att en boxare inte skulle hålla med mig.

Jag?

Inga egna bilder i detta inlägg, däremot min egen humor. Jag är mer lik den krumma, osminkade och svettiga boxartypen som döljer dallriga armar och o-platt mage i en t-shirt.

 

 

Kommentera

