Fredag med mosterskryt

Kors i taket, vi har tulpaner som har överlevt rådjuren! Och man kan ta in en gratis fredagsblomma hemma.

Jag gick upp i ottan för att träna, förra veckan var vi faktiskt ute men idag körde vi inomhus igen, tabata och core.

I helgen ska min systerdotter spela USM i handboll i Malmö. Laget är favorittippat och i en text inför slutspelet beskrivs hon som lagets stora stjärna. Förutom att hon är med på topplistan över Sveriges största handbollstalanger (yngst på listan). Bella beskrivs i en text på nätet som ”outstanding i F00-klassen, där hon ligger både fysiskt och mentalt långt före övriga”. Jamen, det är ju så coolt! Att hon inte bara är världens bästa Bella och kusin till mina barn, utan en av landets främsta i sin sport.

Det är inte första gången jag skryter om mina syskonbarn men de är värda att skryta om. Snälla, roliga, omtänksamma, skötsamma. Och blir man framgångsrik, det må vara i dans, segling, ridning, handboll eller piano, så har man också jobbat för det. Alla kan inte bli bäst men det är beundransvärt att försöka. Och vissa lyckas.

Kommentera

