Träning vid jobbet

Idag har jag kört ett pass med ”Årets PT” 2016, Pischa Strindstedt.

Bild från WörkOut

Pischa är cool och passet var jobbigt, jag kommer troligen inte att kunna gå normalt imorgon. Däremot var det inte extremt kul, eller sådär extra inspirerande, då jag dels inte körde själv som PT-kund utan i grupp, och dels har blivit lite bortskämd med bra instruktörer. Via jobbet får vi nämligen prova en massa olika pass numera, helt gratis! Till vår motionsyta kommer ledare inom yoga, cirkelträning, tabata, löpning (som dock sker utomhus). Det är en fantastisk förmån och det är ju också via jobbet som jag kör boxning varje vecka, dock på en klubb.

Jag har i några veckor i mars-april kört ett morgonpass på fredagar, då min man brukar kunna lämna barnen. Passet har funkat bra trots tiden på dygnet…och består av 30 min uppvärmning och tabata med både styrka och puls, sedan 30 min core, mest liggande på rygg i diverse övningar, samt nedvarvning/avslappning. Från och med nu har de dock lagt passet ännu lite tidigare så det kommer att börja kl 07. Herrejösses. Det lockar inte, vill jag lova, men jag ska försöka att ta mig upp.

Men nu ska jag titta på Lilla A på hans allra första, egna fotbollsträning med jämngamla barn!

P.S. 1) Tabata är en intervallträning där man kör 8 olika övningar, varje övning i 20 sekunder, följt av 10 sekunders vila. Man vilar 1 minut efter ett varv och vi har kört 4 varv på fredagspasset.

P.S. 2) Ni hittar Pischas blogg hos Fitness & Hälsa.

Kommentera

