Flyt? 

Pratade jag om flyt i morgonrutinerna igår? Det gick väl bra idag också men jag var 2 sekunder ifrån att glömma att stora A har idrott på tisdagar. Jag hann in i hallen och leta fram rätt rygga, handduken låg på plats och tack vare vår oordning med kläder kunde jag fånga en t-shirt i farten. Ner i ryggan, ge honom instruktioner om att om de ska vara inne (troligen inte) eller springa mycket ute och därmed svettas, så bör han byta tröja innan morgonpasset. Annars kan han ha kvar långärmat och vinterjacka på utelektionen. Det var ju 1 plusgrad och snö denna morgon.

Jag gick i vågrät snö och blåst från tåget till kontoret och hälsade glatt på en kollega. Lyckligtvis samma kollega som jag pratat med igår, och sagt till att jag har tandläkarbesök idag. Skulle du inte dit nu, undrade hon? Hoppsan. Det fick bli en taxi, jag kom bara 4-5 minuter sent och hade en timme senare landat in på kontoret igen (utan taxi tillbaka). Då var munnen undersökt, tänderna rengjorda, några röntgenbilder tagna, ett litet hål lagat (!) och drygt 2.000 kr spenderade.

Kommentera

