Och så en lite ovanlig onsdag

Jag är hemma med lilla A idag. Han är inte sjuk men hade en inbokad röntgen kl 11 så det blev lite svårt att se hur jag skulle hinna med att fara fram och tillbaka till jobbet, hämta barn och bil till sjukhuset och sedan samma visa igen, fast omvänt. Dessutom skulle han ha missat lunchtiden på dagis, så det blev ledigt för honom idag. iPad och lite lek i solen.

Som ni ser har snön smält bort igen.

För mig blev det jobb hemma, köra till sjukhuset och gå en halvmara kändes det som, då barnröntgen flyttat till en helt annan del, hem igen med lite avbrott i jobbet för att sätta på disk och tvätt. Ute skiner solen och jag laddar för en löprunda i skogen, på stigarna.

Men först ska jag göra klart några grejer vid datorn och få hem storebror. Man vet aldrig hur länge han vill vara kvar på fritids när han själv får välja.

Kommentera

