Vinterskog

Jag har inte varit i skogen men gått förbi den, kan man säga. I alla fall en dunge på väg till hämtningen på dagis och skola. Vackert är det, med snötäckta träd. Grönt och vitt. Fokus på en gran.

På det lilla gärdet mellan väg och vatten, mellan skola och bostadshus, såg jag skidspår igår. Åh, vad det såg fint och härligt ut! De går i högra delen av snön på bilden här nere, oklart om de sedan svänger längs gångvägen vid vattnet.

Jag har ju gett mig ut på ett par blygsamma skidturer tidigare, även hemma i området, men i år har det inte blivit av ännu. Nu är jag snuvig och kraxig i halsen men en lugn tur på de gamla skidorna lockar. Att få glida några meter i snön. Att liksom bara göra det innan det är för sent. Ibland känns vintern så kort.

Kommentera

