Godast i helgen 

Semmelkladdkakan.

Det blev en till, när farfar med fru skulle komma på middag. Jag vet att hon gillar kardemumma och semmelsäsongen är ju här, så valet var enkelt. Och den blev grymt god.

Som sagt, ställ den inte i kylen innan ni ska äta, ha den hellre nästan ljummen eller i alla fall framme i rumstemperatur medan den svalnar under dagen, så att den är riktigt saftig och god vid servering. Jag gillar när man äter onyttigheter och verkligen tänker på hur gott det är medan man tuggar. Då är det värt det! Men ok, det har blivit lite för ofta på sistone…

Förlåt för att jag inte har några vettiga bilder på kakan men nu har ju sett liknande förut.

Jag har nu slutat att försöka göra mig till med att spritsa grädde (är värdelös på det) och brer bara på ett lager. Det duger fint.

Kommentera

