Fel prognos 

God morgon!
Nog för att det tunna, vita täcket börjat försvinna, men de plusgrader som skulle rasa in i slutet av helgen har uteblivit.

Det var inte så kallt mitt på dagen igår men är runt 7-8 minus på nätter och morgnar. Jag var faktiskt helt säker på att det skulle bli tö nu, efter meteorologernas snack om 15-20 graders temperaturökning inom loppet av ett dygn (söndag-måndag). Men nu, nu är det fortfarande strålande vinter med gnistrande väder. Och isen lär hålla sig både säker och fin ett tag till!

Lillebror ska med en kompis hem från dagis idag så jag tänker försöka övertala storebror att ta en sväng på isen med mig när vi kommit hem. Med skridskor på fötterna.

Sedan ska jag förlusta mig på middag med min gamla mammagrupp.

Kommentera

