I skogen 

Som sagt, söndagen var så vacker och dessutom aktiv att bilderna räcker i flera dagar. Att denna är lite suddig beror på att jag inte stod stilla.

Jag tog nämligen en runda med mina trailskor på eftermiddagen. Jag hade sett att det bara var isigt på slingan längs vattnet och snarare barmark på stigar inne i skogen. Perfekt ju, för mina nya skor.

Det mest fascinerande var inte att jag lyckades stå på benen (inte självklart bland rötter och stenar) utan att det var så skönt att springa! En liten runda på en höjd ovanför vattnet sprang jag tre gånger, sista varvet bara för att det kändes så bra, som om benen sprang av sig själva. Herregud, den känslan är man inte bortskämd med. Tiden blev usel om man jämför med slätlöpning men det kunde jag strunta i, eftersom det varit så skönt och fint där ute. I det gröna och vita.

Mer traillöpning kommer det att bli, den saken är säker.

Kommentera

