Mot helg

Strax före kl 8 imorse var det så här ljust och vackert ute när jag lämnade barnen.

De lämnades på skola och förskola som kanske var lite kalla men har fungerande ström igen.

Imorgon blir det troligen fotbollscup för stora A, som dock haft ont i ena benet ett par dagar. Själv ska jag jogga bort lite semla och göra de höftövningar som min PT mailade häromdagen. Jag ska få till ett litet yogapass hemma också och idag var jag med på ett vid jobbet, med fokus rygg i 45 minuter. Det var inte jobbigt eller svettigt men ansträngande för ryggen! Efter 20 minuter ville jag krumma och krypa ihop och sträcka ut den där ryggen som satt så rakt (nåja) i övning efter övning. Snacka om att man blir mer och mer medveten om sina brister (orörlighet) ju mer varierat man tränar.

Med tanke på veckans minusgrader så kanske det är dags för skridskopremiär på naturis i helgen? Jag lovar inget men det tunna snötäcket borde i alla fall inte vara något hinder på viken.

Frisk luft ska jag i alla fall se till att få. Så skönt med helg! Önskar er en trevlig fredagkväll.

4 thoughts on “Mot helg

  1. Håller tummarna för att fotbollscupen går bra! 🙂

  2. Hoppas din dag blir precis som du tänkt dig. och grattis till första segern för dagen.

Kommentera

