Vegolunch

Sallad med avokado, broccoli, blomkål, getost, edamamebönor, frön, linser och annat grönt. Samt lite örtdressing. Gott!

Jag är tyvärr inte en av dem som minskat min köttkonsumtion, även om tanken på planetens överlevnad är vad som skulle kunna få mig till det. Men igår blev det en vegetarisk sallad till lunch när jag snabbt skulle hitta något att äta efter min PT-träning. Salladen var knaprig och god, tog ganska lång tid att tugga i sig och mättade bra. På kvällen blev det bönpasta med tonfisk och några räkor – inte vegetariskt men köttfritt.

P.S. Ibland tar övningarna från min PT där jag inte tror att de ska ta; förra gången var det fokus på ben men då jag fick ha vikter i handen blev det träningsvärk i armarna efteråt, igår var det fokus överkropp (vilket känns) men någon övning var tydligen hemsk för låren. För när jag skulle köra en slags sprint på slutet för att få upp pulsen så kändes låren helt slut redan första sekundrarna. Det gick inte i någon sprintfart vill jag lova, även om jag blev helt slut i flåset. Och benen, de började sedan ömma redan i går kväll. Ajajaj. men brabrabra.

Kommentera

