Missnöjd

Massor av is låg kvar på vägen längs vattnet så den tänkta längre löprundan gick åt skogen. Bokstavligen. Jag fick tassa fram och sedan vika upp i brant skog för att kunna jogga på stigar där och upp till ett område med bara gator. Inte enligt plan.

Och så de j-a skrinnarna som jag inte vill se. De går ut på en brygga vid oss och glider iväg så fint. Men jag törs inte! Åtminstone inte själv. För scouterna är inte ute på viken som de brukar och på nätet finns ingen aktuell uppdatering om isläget. Man ska ju inte riskera livet för en skön halvtimme på is.

Så jag sitter inne och är sur.

2 thoughts on “Missnöjd

  1. Kristina skriver:

    Bättre sur och levande än glad och död. Åtminstone om man har barn.

    • A-mamman skriver:

      Jo, tänkte så i flera veckor. Men nu åkte så många så att jag kände mig arg och sur som inte vågade ut själv eller hade någon att åka med. Så jag fortsätter sura ett tag till!

Kommentera

