Naples


Någon har ställt in fel bildformat i min mobil, jag kör ju kvadratfoton, men då får ni se desto mer himmel och hav här. Och långa stränder.


Vi såg alltså delfiner här idag. Lilla A, sprudlande i vattenbrynet, kom upp och sa att han sett en fena ‘en haj eller en delfin!’. Själv såg jag en hajfilm på planet och badar gärna utan fenor i sikte, men så såg vi dem plötsligt: två delfiner!


Det var första gången jag såg vilda, det kändes väldigt kul. Och sedan, i en kanal där vi skulle äta lunch, kom flera stycken förbi!


Vår dolphin spotter:


Som nu badat i hotellpoolen i gissningsvis 2,5 timme i sträck. Storebror tröttnar lite fortare än så men tränar både crawl och undervattensimmning.


Vi har åkt förbi sjukt många sjukt stora hus och min man yrar om pensionärsliv utomlands när han ser brunbrända gubbar promenera på stranden.


Och även vi lite yngre har det onekligen bra här.

Kommentera

