Årets kortaste dag

Vintersolståndet och alltså årets kortaste dag. Inte sjutton märker man någon skillnad än på ett par veckor men det känns bra ändå. Först en mysig jul och sedan vinter med ljus.

Jag har förgyllt dagen med ett pass med min PT. Det blev en lite lång lunchrast för mig men jätteskönt att hinna ut i dagsljus, då vi ju brukar ses i en park ett par kvarter från mitt jobb. Det var fokus på rygg och lär kännas mellan skulderbladen imorgon. Sedan avslutades passet med pulsträning; flås och flämt, springa och hoppa, böja och töja. Nog går pulsen upp, alltid!

Nu blir det jullov från dessa pass men såklart inte från träning. Ett antal övningar som hon lärt mig ska jag verkligen se till att göra med jämna mellanrum, i kombination med min löpning och lite hemmayoga.

Kommentera

