Efterrätten


Semmelkladdkakan blev ju riktigt smarrig förra vintern, och när jag smakat både semla med saffran och lussebulle med mandelmassa så kändes kombon självklar: semmelkladdkaka med saffran!

Jag kom till och med ihåg att ta i kryddan som ju inte stod i receptet. Sedan riven mandelmassa, blanda allt och in i ugnen.


Jag är ingen mästerspritsare men gjorde i alla fall ett försök innan servering.


Tyvärr var kakan inte riktigt så god som jag hade trott. Det var verkligen inget fel på den men jag förväntade mig något ännu saftigare och smarrigare – den smakade mer likt sockerkaka. Ett par minuter för mycket i ugnen kanske? Jag är nästan helt säker på att jag använde samma recept som förra gången i alla fall.

One thought on “Efterrätten

  1. […] för att jag inte har några vettiga bilder på kakan men nu har ju sett liknande […]

Kommentera

