Träningsvärk

Det har blivit ganska lite löpning på sistone, men som ni ser har det varit isigt ute (bild från Härnösand, men likadant där jag bor).

Onsdag eller torsdag kväll ska det i alla fall bli en runda i bostadsområdet och nu är det mesta av vintern redan borta igen, de lite större vägarna och trottoarerna är helt bara. Jag funderar en del på att köpa vinterskor eller trailskor för bättre fäste, ska man springa backar eller intervaller känns det som ett måste, men jag får fokusera på paket till andra först – det är ju snart jul!

Det som gör att jag har träningsvärk idag är alltså inte löpning och inte heller enbart helgens yoga. Igår var det ju måndagsboxning igen och ett ganska jobbigt pass. Det är det ju alltid, verkligen alltid, men igår kände jag mig också lite matt efteråt.

img_6235

Idag har jag rejält ont i låren, till viss del i rumpan, samt ryggen och axlarna och högerhanden är öm. När jag suttit stilla en stund och ska resa mig upp ser jag inte direkt ut att vara en kvinna i sina bästa år. Men träningsvärk är ju bra?

Kommentera

