Packar (lite nervöst)

Imorgon bär det av till Härnösand!

Där ska jag hälsa på systerdotter C som  pluggar sedan i augusti, Danslinjen på Folkhögskolan. Det ska bli bara kul men lite nervös är jag för lördag förmiddag… Hon har nämligen lektion på lördagar och denna vecka dessutom repetition och föreställning på ett stor fest i stan på kvällen, men jag, jag får följa med på det första passet för dagen. Vilket innebär att jag tillsammans med eleverna på New Education for Contemporary Dance ska yoga i två timmar.

Ja, jag yogar lite där hemma. Men INTE i två timmar. Och INTE med extremt viga, starka ungdomar med kroppskontroll in i minsta muskel. Ok, yoga ska inte vara prestationsinriktat – tant får väl le lite fint och smyga in i något hörn av salen. Men lite pirrigt kommer det onekligen att vara. Jag vet inte ens om jag kommer palla två hela timmar.

Med tanke på att jag också vill få in en joggingtur eller i alla fall rejäl promenad i dagsljus så kommer packningen mestadels att bestå av träningskläder och skor. Och kläder ja, vad sjutton tar man på sig för att smälta in bland unga dansare? Troligen inget som finns i min garderob.

Kommentera

