Tisdag och onsdag

Tjohej nedför liten rutschkana i väntrum på sjukhuset igår.

Och så det utlovade besöket till glassroboten!

Jag hade själv aldrig sett maskinen men lovat att ta med honom förra gången, men efter den behandlingen mådde han illa och ville inte ha glass. Nu var det alltså dags. Favoriten är Magnum Classic.


Storebror stannade gärna på fritids under tiden eftersom de samma dag invigt en liten bollplan. Alltså sprang han runt och spelade fotboll i flera timmar i vintervädret, när jag kom kl 16 hade han varken jacka eller mössa på sig. Bara att ta några djupa andetag, le och titta mot den fina pappersgranen som klassen satt upp i hallen.


Idag ska jag ut på libanesisk middag med jobbet. Evenemanget kallas för höstfest trots att det är mitt i adventstider och klädkoden är väldigt fri. Jag har en perfekt svart klänning, lagom för både årstiden, kontor och fest, men inte sjutton orkade jag stryka den efter tvätt. Nej, det fick bli en vinröd kjol och nya favorittröjan. Matchat med mörkblåa strumpbyxor och vinröda ballerinaskor.

Det ska bli så himla skönt med jul och ledighet snart! Även om jag inte har så värst många timmar på kontoret när lilla A ska på olika sjukbesök, så är det ju ändå vardag, med tidiga morgnar och allt.

Kommentera

