Häst

Igår var det dags för ridning igen och inte missar väl jag att fota en hästrumpa på vintrig stallplan.

Dock reds det inomhus då barnen verkade tycka det var lite kallt, t ex om öronen. Ridning är inget för tunnisar men nu fanns det ju tillgång till ridhus som värmde en aning. Lektionen gick bra men nog tycker jag att lilla A skulle kunna visa lite mer intresse för att lära sig och koncentrera sig på sitt (istället för på kvinnan som galopperade på en galet stor skimmel i andra änden av ridhuset). Men han styrde runt ganska bra, fick verkligen försöka att skänkla hästen framåt – annars går den ju när jag går – och tackade sin kamrat med en puss eller två.

Det var en vacker dag med solsken igår men lite blåsigt och kallt. Jag knäppte en bild av vinterhimlen vid stallet innan vi åkte hem.

Idag är det dags för återbesök på sjukhuset. Jag tycker inte att botoxen i benet har gett mycket effekt alls; han går fortfarande på tå, men vi får se vad läkaren säger.

Kommentera

