Duggregn och motvind 

Men dagsljus.


Solen strålade hela förmiddagen, när jag tvättade, diskade, dammsög och hjälpte till att få nya soffan på plats. När jag tog min lilla joggingrunda (barnen var ensamma hemma så max en halvtimme var dealen) började det regna.

Dropparna var kalla, låren blev kyliga och kroppen kändes tung. Men men, syre och dagsljus är ju bra. Och snabbstopp för att knäppa en bild unnade jag mig.


Nu är det bara att fortsätta med städ och röj här hemma. Systerdotter C bor hos oss i helgen men är inne i stan på en dansuttagning nu. Hennes syster gör succé på landslagsturnering i Portugal; 10 mål och beskriven som ‘fenomenal i försvaret’ och ‘en gigant på planen’ vid vinsten mot hemmanationen igår. Svinkul!

Kommentera

