Nya kuddar till ny soffa


Ett fint paket från Ulrika Gyllstad har anlänt.


Nya kuddar behövs för vi har ääääntligen köpt en ny soffa! Den är dock inte uppställd från förvaring i källaren ännu och när jag kollade de nya kuddöverdragen visar det sig att det gråa som jag köpt har för mycket blått i sig. Eller hur?

Men den gula gillar jag skarpt och ett par gamla kuddar i grått kan funka, inser jag när jag hittar dem. Det blir nog bra det här. Efter att hörnsoffan monterats isär, burits ut, golvet städats noga, matta inhandlats, den nya, mindre soffan burits upp och en passande fåtölj har hittats. Phuu.

Det låter som att det skulle kunna ta ett år eller så för oss, men på 1 advent kommer några kompisar hit på glögg och då är det tänkt att vara klart.

Kommentera

