Höstlov = läslov

Det trummas ut i olika medier nu, att Höstlov = Läslov. Och gärna för mig! Jag älskar ju böcker och har alltid gjort. Lärde mig läsa när jag var 5 och plöjde allt som skickades från bokklubben de närmsta åren därefter. Sedan har man ju läst både frivilligt och inte alltid så frivilligt (i skolan) men nog minns jag mest de bra stunderna med en bok i handen.

Igår hämtades barnen av sin farmor som tog med dem på ett ärende vid närmsta centrum, minsann om de små inte bara lurade till sig varsin godispåse utan även fick böcker! Så nu kan vi stryka ”Halvan kör polismotorcykel” från lillebrors önskelista till jul.

Storebror får läsläxor i skolan till vardags och har en egen bok som han verkligen gillar, mer om den en annan dag, men sedan blir det kanske dags:

Bildresultat för harry potter bok

Själv läser jag just nu en hårdkokt kriminalroman som jag ogillade skarpt till en början, helt enkelt för att jag har så svårt för skildringar av den undre världen, men ändå har fastnat i och snart läst ut.

Har ni några boktips att dela med er av, till stora eller små?

Kommentera

