Äntligen milen


Jag la mig ner när jag äntligen var klar.

För första gången på 16 månader träningssprang jag en mil idag. Det blev ju ett millopp i våras och några 8 km turer ganska nyligen men oj vad det har tagit emot att komma upp i en mil. Men nu är det gjort.

Jobbigt: att ha träningsvärk i låren från styrkepasset igår och att räkna fel (jag fattar fortfarande inte hur) så att det inte fattades 300 meter vid plats för vanlig målgång, utan över 1 km!


Fram och tillbaka på sista rakan flåsade jag innan det till slut stod 10 km i appen. Heja mig.

Kommentera

