Lite grönt på önskelistan

Den snygga hyllan hemma hos kusinerna, i grön marmor och guld, inspirerade verkligen.  Den heter Morse och kommer från danska OX, här är en fin lånad bild (precis som resten i detta inlägg).

hylla-ox

Här är ett bord i samma stil.

table

Grön är ju min favoritfärg och man kan spåna loss på fler saker, som en ljuvlig kjol (Gina Tricot).

green-skirt

Eller gamla mönstret Berså på tapet. Där väl i och för sig tekannan och vasen med kvistar kanske är snyggast på bilden.

tapet-bersa

På väggen skulle jag gärna sätta det här printet från Matilda Svensson. Jag gillar både färgen och formen.

gran

Det är ju kul när sedan jag bildgooglar tyget Stensöta från Svenskt Tenn för att se om jag hittar någon läcker fåtölj eller soffa, och hamnar på mitt egna lilla kollage.

Bra att se att man har kvar samma smak efter ett år eller två, om man nu skulle investera till hemmet.

Kommentera

