Emma och Malena

Emma och Malena är ett svenskt klädmärke från Bohuslän, som jag inte hade en aning om att jag ägde ett plagg ifrån. Men när jag via några bloggar och länkar hamnar på deras hemsida och ser den här bilden så är ju klänningen väldigt bekant.

bla

Jag har en snarlik, men med kortare ärmar, andra fickor och kanske lite mörkare nyans. Här kommer den i närkontakt med franska musslor.

dress

När jag ser deras logo/märke på bild inser jag att klänningarna i alla fall är från samma leverantör.

hat

Kanske är min klänning från en äldre kollektion? Nu vet jag i alla fall att mönstret heter Fisknät. Och att plagget är svenskt.

Kommentera

