1 km i taget

Det finns nog de som tycker att andras träning är bland det tråkigaste som finns att läsa om. Medan andra livnär sig på att skriva bloggar och böcker om träning. Jag väljer att ofta nämna träning här och ibland gå lite mer in i detaljer, som idag.

Igår sprang jag nämligen 1 km intervaller ganska så oplanerat. Det kom sig av att jag verkligen ville fota nere vid vattnet och kom på att jag kunde löpa på lite snabbare den första kilometern, innan jag stoppade för en fotopaus.


Så det blev en kortare vila med fotografering och sedan satte jag på mätningen i mobilen igen och sprang 1 km till innan kort paus. Detta upprepade jag 4 gånger och tog mig fram totalt 4,9 km innan jag nådde lilla stranden hemma.

Där gled jag ut i vattnet och njöt, som vanligt.


Det intressanta för mig med gårdagens långa intervaller var att de kändes bra! De vanliga på 2 minuter som jag brukar köra är ok men jobbiga, och förra helgens kortisar var alldeles för jobbiga för att vara sköna (jag sprang från fotbollsträningen men hade ingen klocka utan valde ut stolpar och skyltar längs en cykelbana för att spurta emellan).

Hmmm, man måste pusha sig för att utvecklas och förbättras men det är inte då det är roligt enligt mig. Så jag är nöjd med passet igår, där kilometertiden var runt 12-18 sekunder snabbare än på vanliga rundor.

2 thoughts on “1 km i taget

  1. Helena FREEDOMtravel skriver:

    Hamnade min kommentar i skräpkorgen? (Provar nu utan bloggadressen…)

Kommentera

