Kalas och kalas med feber där emellan

Igår var det kalas i storebrors klass, lilla A och jag käkade kebab och cyklade till favoritparken under tiden.


Det har faktiskt blivit höst i luften men är ju fortfarande riktigt soligt, varmt och fint på dagarna.

När jag hämtade storebror på kalaset var han inte alls glad och nöjd utan gick med nedböjt huvud och sa att han hade ont i magen. Han tackade knappt för kalaset (och hade inte berättat för någon att han inte mådde bra) så jag kände mig en smula besvärad. Men när han var ledsen, nobbade kvällsmackan och kändes varm så förstod jag ju att han var sjuk.

Efter en febrig natt har han varit hemma idag, för första gången missat en fotbollsträning men kunnat leka lite ute på eftermiddagen. Lillebror var på kalas vid lunch och jag har både tränat och badat, mer om det imorgon, städat litegrann, klippt trädgårdens framsida och handlat några växter.


Den här hamnade inne men ute blev det ljung och prydnadsgräs.

Min man är bortrest över helgen och jag sov inte bra hos sjuklingen inatt, så jag ser fram emot en lugn lördagskväll nu.

Kommentera

