Lite påfyllnad av träningskläder i sommar

Liten bild på top och T-shirt från Panos Emporio. Ett outletfynd i somras.

Jättemjuka och sköna i tyget! Jag har nog köpt en liknande top i present förut men inte haft någon själv. Den kommer att användas mycket.

Sedan reashoppade jag i Göteborg ett par korta tights, men inte så korta så att man får skavsår mellan låren (tried that, won’t do it again), de sades vara kompression.

Spännande att prova kompressionsplagg för första gången tänkte jag, tog på mig dem och undrade var kompressionen var någonstans. Nej, de är precis som ett par vanliga tights. Antingen är det dålig kvalitet eller så är de för ”stora”. Men de är sköna och bra att ha för sommarträning.

Så nu måste jag skaffa en plastlåda till för att förvara träningskläder under sängen. Sortera de rent somriga i en låda, de vintriga i en annan och dela upp resten av kläderna. Även om alla plaggen inte älskas, t ex tröjor som sitter för tight eller är för korta, så kan det ju hända att jag använder dem på hösten och vintern med en jacka över. Så högen med träningskläder växer…

Kommentera

