Vart tog sommaren vägen?


Augusti ska väl vara varm och fin? Med soliga dagar, lite mörkare kvällar men varmt i vattnet. Folk ska utbrista: Det är NU man ska ha semester!

Så vad hände? Nog har det varit svalare ute i flera veckor, men det beror mest på att vi hade haft ovanligt varmt med 27-28 grader tänker jag. I förrgår var det fortfarande skönt med ett bad men nu är jag banne mig inte sugen längre. Tog dock ett snabbt dopp med maken igår, då det var soligt när jag kom hem från jobbet. Lite burr. Jag klev på tå ut i vattnet… Och sedan har det blåst halv storm och är inte alls varmt idag. Den tunna gula jackan åkte på.

Låt oss hoppas på en sensommar med sol och värme, några fler bad och sköna stunder på altanen innan hösten tar vid.

Kommentera

