Alternativ träning 


Det här, mina vänner, är min gamla cykel. Från gymnasietiden. Den bor numera i stugan och plockades fram när jag inte kunde springa, knappt promenera, men ville träna mig svettig.

8 km avverkades och det gick ganska så snabbt om jag får säga det själv, men det kändes otroligt konstig i början. Bockstyre, massa växlar och ingen fotbroms. Allt är också lite för lågt och lite för smalt: styre, däck, sadel. Kolla sadeln! Förstår ni hur lite den formen har gemensamt med min bakdel? 

Jaja, en cykeltur blev det innan vi reste iväg och checkade in på hotell. Som hade gym.


Lite cykling och lite styrketräning i maskiner – kanske för första gången någonsin? Tror aldrig att jag gymmat faktiskt.

Men på nästa hotell blev det cykling igen.


Tyvärr fattade jag aldrig hur man fick på ‘Program 8’ som såg bra ut för mig. På Mauritius var det ju riktigt kul att köra ett 30 minuters program som varierade i intensitet och visade en kurva på displayen så att man visste var man låg. Men 30 minuters trampande blev jag ändå trött av på Scandic i Göteborg.

Igår däremot, vågade jag mig på att jogga igen. Och det gick bra, phu. Sprang försiktigt och långsamt med sällskap av lilla A på cykel, 5 km mäktade vi med. Och idag har jag träningsvärk – av löpning! Märks att man vilat ett tag.

Kommentera

