En ovanlig dag

Läkarbesök! Jag har alltså ännu en gång lyckats med en muskelbristning, nu i den andra vaden. Jag kan knappt gå och kan utan tvekan glömma löpning ett tag – trååååkigt. Men tur att det inte hände innan resan! Vi kunde förstås skippat vår träning i Biarritz men knappast våra promenader. Skönt också att det inte är något allvarligare, en läkare har alltså kikat på benet idag.

Jag lyckades senare under dagen ta mig in till stan med de här två.


Där träffade vi min kompis och hennes två barn, fikade och lät de små leka i en park (eller ok, på en gräsmatta vid en kyrka, de kändes i alla fall mer gudfruktiga än övriga som brukar hänga där).

Det speciella med denna träff är att jag inte träffat min kompis sedan 2004. Alltså för 12 år sedan! Hon har bott utomlands hela tiden och har släkten i en annan stad i Sverige, men nu har hennes familj flyttat hit. Jag ser fram emot många träffar!

På kvällen blev det lite bad för barnen.


img_4073-1

Jag tog mig ner till stranden på cykel men ligger nu med benet i högläge. Så kan det gå när man spelar fotboll och kör vuxna mot barn.

One thought on “En ovanlig dag

  1. […] – vilket dock kändes helt ok pga träningsvärk i en axel och lite känning i en vad. Ni vet den […]

Kommentera

