Forsythia

20160413-141344-51224469.jpg

Kanske återkommer jag med några bilder när busken blommar ute, men nu har avklippta grener som tagits in slagit ut.

20160413-141344-51224383.jpg

Jag passade på att rädda in några kvistar av syrén, äpple och päron också, och har placerat dem i ett par gamla vaser.

20160413-141344-51224518.jpg

Det är eftermiddag, sotaren har varit här så jag fick åka hem tidigt från kontoret, stora A gick hem själv från skolan och lillebror kunde jag hämta när sotaren var klar. Så nu har jag en liten A med dagisvän på studsmattan, en stor A med grannkompis i soffan, mig själv vid datorn iklädd träningskläder men med sega ben vid hämtningen. Dags att träna en stund i alla fall, kanske korta intervaller ute på gatan?

2 thoughts on “Forsythia

  1. Instaology skriver:

    Det är så himla fint att plocka in grenar som slår ut på köksbordet! Våren kommer i turbofart liksom.

Kommentera

