Nu simmar vi mot helg

20160407-134008-49208141.jpg
Jag vet att det bara är torsdag, men det är inte så bara. Fast när jag börjar helgtankarna så här tidigt så ska jag också sätta upp några mål för helgen, några ”to dos”. Det första är att sätta in det gamla, fulla minneskortet i kameran för att tanka ner de bilder som hör till Mauritiusresan. Annars kommer de försvinna i glömska för alltid.

Att jag borde, eller snarare skulle vilja, framkalla några foton och kanske göra egna album eller collage till barnen efter resan, ska jag inte sätta som ett mål för helgen. Eftersom mål inte bara ska vara tydliga och mätbara utan över uppnåeliga.
20160407-134008-49208220.jpg

Någon träning kommer inte heller med på listan då jag är rejält förkyld. Och så lättad över att loppet var förra helgen!

Nu tar vi torsdag och nästan fredag och lördag. Ok? Och tack till C med kompis för besöket i natt då de landade in från en audition i Rotterdam. Jag är ju manager (uttalas såklart manAscher som inte alls skrivs så i fonetisk skrift men det struntar ni säkert i) och en föga betungande uppgift i mitt nya jobb måste ju vara att bädda en säng eller soffa ibland.

Kommentera

