Rekord

20160401-080024-28824052.jpg

Gick ut med en inte helt positiv känsla igår, skulle springa flacka 5 km-rundan vid vattnet och hoppades att det skulle kännas ok inför loppet i helgen (har inte tränat som jag hade tänkt). Och vad hände? Jo, jag slog rekord! Typ. Har kanske sprungit lika snabbt en gång förut på annan runda.

Jag tyckte jag var snabb den första kilometern och försökte ligga på med lite tips jag läst i bakhuvudet. Ibland går det inte alls så snabbt som man tror men jag tänkte att jag ändå borde få en hyfsad tid. Och det visade sig alltså att den var en minut snabbare än vad jag menar med hyfsad tid. Nice surprise!

Min löparvän kan troligen inte hänga med imorgon, hon blev förkyld och fick feber igår, så jag kan behöva alla positiva tankar som finns om jag ska köra loppet ensam. Jag tror att familjen får skjutsa mig dit i alla fall, så känner jag mig lite mindre ensam.

Vi har snöblandat regn här idag men det ska visst bli bättre imorgon.

20160401-080034-28834687.jpg

Lämna en kommentar