Svettig

Jo men jag svettas tydligen i armvecket.

20160323-170526-61526289.jpg

Invigde presenttröja från KariTraa igår.

20160323-170526-61526222.jpg

Det var ingen särskilt lång, snabb eller skön runda men härligt att komma ut tidigt; lillebror var hos en kompis och med iPad och internet kan storebror nog låta mig springa ett marathon utan att bry sig, så han var hemma själv en stund när jag fick komma ut i dagsljus och uppehåll.

Som liten tröst för att det verkade gå långsamt på Mauritius och inte har hunnits med ett enda långt (8-10 km) pass sedan mitt usla vinterlopp, så ser jag att en intervall i alla fall var snabb på semestern.

20160323-170626-61586073.jpg

Den dagen värmde jag upp en kilometer på området och körde sedan 4 st 2-minutersintervaller nedanför vår länga, där wifit nådde och jag kunde använda både klocka och app på telefonen (gör man det utanför wifi i andra länder blir det minst sagt dyrt, så det avråder jag ifrån).

4.29 är det snabbaste jag någonsin uppmätt, även om några sekunder hit eller dit inte är intressant för någon annan är mig själv. Men det betyder i alla fall att det finns någon slags fart i kroppen och att jag trots värmen kunde springa på bra, en kortare sträcka.

Jag ska ju springa lopp om en vecka igen och känner mig inte alls förberedd eller i bra form, så nu måste jag peppa mig själv så mycket jag bara kan…

Kommentera

