Aussie för håret

20160323-103604-38164759.jpg
Du måste göra inpackningar, säger frisören och jag tänker att det kanske kan göra att mitt hår äntligen växer igen? Inte bara växer lite, tills topparna klipps och det sedan har samma längd igen. Men ni vet hur det är, vem orkar stå 5 minuter extra i duschen medan en inpackning verkar, eller kliva ur i en kvart för att sedan duscha av håret igen?

Men – med Aussies mirakelkräm får man en boost för fukten i håret på bara några minuter. Så nu blandar jag mellan schampo och balsam de flesta gånger, och shampo med miraklet på bilden övriga gånger. Min syster upptäckte dessa produkter för mååånga år sedan och jag köpte med mig hem från USA någon gång, men nu finns de i Sverige och säljs bl a på Åhléns.

Jag hade faktiskt med alla tre flaskorna till Mauritius och gav håret en extra kur varje vecka. Jag tog då en handduk och satte mig på uteplatsen en stund, så att krämen fick extra många minuter på sig att göra underverk med mitt hår.
20160323-103604-38164844.jpg

Just här var det nämligen inte alls jobbigt att kliva i och ur duschen några extra gånger.

Kommentera

