Måndag

Tillbaka i vardag men inte riktigt kry. Jag missar alla måndagars absoluta måste, boxningsträningen, eftersom jag är i princip helt genomförkyld fortfarande. Men jag kan jobba och jag kan minnas några fina utetimmar i helgen.

20160125-083125-30685751.jpg

Det är skönt när barnen åker själva och kan styra i backen bland träden, bygga ett hopp tillsammans och sedan även gå upp på egen hand. Mamma kan titta på och försöka fota.

20160125-083125-30685871.jpg

Nu hoppas vi att alla kryar på sig, jag har nog inte nämnt att min man varit lika sjuk – samtidigt som jag. Mer som influensa för hans del, med ont i kroppen, hosta och feberfrossa. Det var ingen vinstlott att få klä på sig och hämta eller lämna barnen torsdag-fredag kan jag meddela, men vi turades om lite grann. Att komma ihåg hjälm och snowracer till utedag på skolan kändes som en riktig arbetsinsats. Och så tog vi bilen fram och tillbaka eftersom vi vuxna helt enkelt inte hade kunnat gå en hel kilometer. Så svag kan man bli.

 

Kommentera

