Monster Jam

Mail från dagis: ”Idag på samlingen visade A bilder och berättade: ” Vi såg monster-truck på en arena. Dom körde tävling. När en bil ramlade så kom det någon och frågade om det gick bra. Dom åkte snabbt som blixten…” .”

B1

För nog voltades det en del. Och visst var det en spektakulär show.

B2

B3

Om ni vill att jag visar bilder på bilar utstyrda med öron, horn eller svans, som ScoobyDoo och El Toro Loco, så gör jag gärna det vid senare tillfälle. Jag knäppte ju galet många kort trots att vi satt högt, högt upp på läktaren. Och jag som var höjdrädd satte mig på golvet den första stunden. Det kändes bättre så.

Barnen var inte skraja men skyddades från värsta ljuden – det var en enormt hög nivå när monsterbilarna gasade.

ap

Dock körde förarna även några race med mindre bilar samt fyrhjulingar.

Små

Och en kort stund fick vi se sanslösa hopp med motocrosscyklar. De var svårare att fota så en snygg, lånad bild från annat sammanhang kommer här:

Det verkade kul tyckte vår lilla motorcrossförare. Nja, säger mamma.

Men showen som helhet var bra underhållning, lite lång och lite tam publik, men kul även om man inte själv är kunnig eller intresserad av motorsport.

Kommentera

