En liten lista

Från den glada och sympatiska bloggen med det väldigt passande namnet Träningsglädje, fylld av vackra foton, har jag tagit nedan lista.

Om ni är helt ointressade av träning, framför allt min, så kan ni ju skippa resten av det här inlägget, men kolla gärna in bloggen via länken ovan för den handlar lika mycket om vacker natur, friluftsliv, resor och mat som svettiga pass.

Den här träningen längtar jag efter just nu: typ vad som helst eftersom jag har fortsatt ont i vaden sedan i torsdags och inte kan träna alls. Jag blir aldrig så sugen som då och när man ser löpare ute i den vackra hösten så glömmer jag hur tungt och trögt det brukar kunna kännas.

…men det här står mig upp i halsen: bara att inte kunna träna alls just nu! Muskelbristning?

Det här träningsplagget är min favorit just nu: får nog bli mina helsvarta tights från SOC som är så sköna och passar till det mesta, håller formen genom alla tvättar och fortfarande är tillräckligt varma där vi bor. Dock är denna vindjacka nyköpt och visade sig ingå i ett set, så brallor kom liksom med på köpet.

soc
Det här skulle jag verkligen behöva träna mer: smidighet. Styrka är kanske ännu mer användbart men jag är stel som en pinne och borda nog satsa på yoga varje vecka. I bästa fall blir man stark på köpet.

Den här känner jag mig stark i/på: helt klart så har både mage och rygg stärkts det senaste året, även armhävningar med bål och axlar går ju så mycket bättre nu. Men den övning som jag faktiskt verkar grym på är att stå still när en parkamrat försöker få mig ur balans, en slags brottningstalang kanske?

Just nu stör jag mig på det här i träningsväg: att inte kunna träna… Och att vissa ropar om träningshets i media. Så kan det kanske verka i tidningar, bloggar och bland foton på Instagram men med tanke på vår livsstil så är det svårt med ”lagom”. Inget vi gör är ju lagom, allra minst stillasittande och ätande. Så jag tycker man ska se det som inspiration och inte hets.

En träningstrend jag tror, eller hoppas, kommer gå över är: det finns inget som stör mig på det viset, eller verkar farligt.

Det här har jag en tendens att prioritera bort: allt som innebär bokade tider på vardagkvällar eller helger. Annars hade jag kunnat gå på gruppträningar eller testa t ex roliga danspass. Men nej, jag orkar inte riktigt med det just nu.

Jag står inte ut med: burpees. Men jag blir bättre.

Skulle jag bara få träna en sak i resten av mitt liv så skulle det vara: löpning med lite avslutande styrka och stretch. Det kan hålla i många år och i alla väder.

Det allra tråkigaste med att träna är att: bli trött. Jag älskar när det känns lätt och går bra även om jag förstår vitsen med att utmana kroppen. Jag är bara inte typen som njuter av smärta och kan gå på pannben när det tar stopp.

Kommande vecka lovar jag mig själv att: vila vaden tills den inte alls gör ont eller det inte känns som en risk för att det ska hugga till. Sedan – 4 pass i veckan 🙂

Om ni inte redan kan så får ni nedan lektion från Google:

burp

 

2 thoughts on “En liten lista

  1. traningsgladje skriver:

    åh, jag hoppas vaden ger med sig!! tycker att man alltid får en dos extramotivation när man är sjuk eller skadad!

Kommentera

