Skadad 

Ajajajaj. Jag haltar fram, kan knappt gå. Och lär kunna glömma all träning för ett tag, men inte så länge hoppas jag. 

Vad som hänt? Troligen en mindre muskelbristning i ena vaden, det blir gissningen efter googling och samtal med kunnig syster.

Det gjorde lite ont i en slags hoppövning på träningen i måndags och dagarna efteråt kändes det som träningsvärk i vaden. När jag nu äntligen (efter snuvan) skulle vara med på gratis löpträning på lunchen igen, så kändes vaden av lite vid uppvärmningsjoggen men det var vid en teknikövning som det drog till – jag trodde det var kramp. Jag stretchade och linkade runt medan de övriga började springa intervaller i den stora parken. Men det släppte inte och fick bli avbruten träning – antiklimax.

  
Bild från Google (mina ben är blekare och hårigare vid det här laget)

Att gå hem med barnen var tillräcklig ansträngning i eftermiddag och jag har verkligen ont fortfarande. Smörjer med Voltaren gel och försöker sitta stilla med benet högt. Och inte gräma mig alltför mycket.

Kommentera

