Måla med pinnar och baka muffins

Att måla med pinnar stod två barn för, lilla A och en vän som följde med hem från dagis igår. Jag antar att de gjort något liknande förut eftersom de fick idén och färgerna hittades nog i leksakslådan som jag försökte få dem att leka med. Han är inte så bra på lekar inomhus, vår lillebror. Tålamod och koncentration är inte de bästa grenarna och enda gången han vill t ex bygga med klossar eller leka med lego är när man har sagt god natt.

Att hoppa studsmatta, leka kurragömma, spela TV-spel eller cykla står däremot högt i kurs. Men lite kreativitet kom det i alla fall fram, då de tog våtservetterna som var avsedda för kladdiga fingrar och drog ut färgen på papperet med. Art!

Ute i trädgården är våra goda James Grieve äpplen mogna nu. Stora och fina.

Och maken fick för sig att sticka iväg och fylla på förråden med smör och mjöl för att kunna fixa lite hembakat till några kollegor idag. Sockerkaksmuffins med äpple och kanel, här i ogräddat tillstånd.

Min förkylning hänger kvar så någon löpning på lunchen har det inte blivit idag. Men jag håller upp med träning hela helgen och hoppas att jag känner mig kry på måndag igen.

Kommentera

