Man kan inte komma ihåg allt

Svettas ymnigt, som vanligt efter lämning av barn och hastig cykeltur till tåget. Men av med jackan och hitta en sällsynt sittplats så ska det nog ordna sig.

Idag är det fotografering på dagis – någon som tror att jag kom ihåg det? Jäklar att jag inte valde den där randiga tröjan med bröstficka som jag höll i igår. Men bra att han i alla fall har rena blåa byxor. Och Bamsetröjan är väl helt ok. Bara lite sliten i trycket och inte min absoluta favorit.

Våra barn har aldrig kavaj eller väst eller fluga eller slips, helst inte ens skjorta om de får välja själva. Och håret är inte mycket att frisera, men jag vill ju gärna att fotona blir bra och att klädseln faller åtminstone mig i smaken. Det är nog mest jag som bryr mig.

Kör ni ordentlig uppklädning?

2 thoughts on “Man kan inte komma ihåg allt

  1. Karolina skriver:

    V valde skjorta och slips förra året. I år visste föräldrarna inget. Inte ens eleverna själva. Han hade fixat håret på toan strax innan. Ska bli kul att se hur fotot blir.

    Men visst skulle jag vilja påverka mer än vad jag får. Men har ju två egna nu som jag förhoppningsvis kan påverka mer…

Kommentera

