Böcker och glass


Medan lillebror slitit fram alla böcker som förvarats i kökets vinfack, har storebror börjat knäcka läskoden. Igår gick det bättre än någonsin!

När jag bad honom läsa ett ord innan jag tog över vid nattningen så fick jag inte det vanliga motståndet. Ingen suck, ingen klagan. Istället läste han ordet och bad om fler! När han läst flera stycken, lättare och snabbare än vad han brukar, frågade han om vi kunde ta fram Bamseboken med övningar som jag köpt. Jag häpnade. Och gladdes.

Nu är det snart dags att natta dem igen. Fredagen närmar sig och frysen är påfylld inför helgen med allt man kan tänkas behöva:


När pappan nu rest bort i 4 dagar ska vi ändå äta ‘hans’ mat.


Passar bra som snabbmiddag när det imorgon är fotbollsträning en timme efter skola och dagis. Jodå, stora A har gjort comeback i laget. När årskullen delats upp så att han bara tränar med sin egen klass plus parallellklassen så ville han börja igen.

På lördag är det motocross med mig som medföljande vuxen och jag bävar en aning. Skulle få en snabblektion här hemma igår med information om kickstart, gasreglage och annat som jag inte förstår. Men jag insåg att jag helt enkelt får be någon om hjälp när vi är på plats.

Kommentera

